פריים טיים - עמוד הבית
yes מסכמת שנה: גייסה 30 אלף לקוחות ומדווחת על הפסד של 322 מיליון ש"ח

חברת הלווין מדווחת על דו"חותיה הכספיים לשנת 2014. במהלך התקופה החברה גייסה קרוב ל-31 אלף לקוחות, אך דיווחה על הפסד נקי של 322 מיליון ש"ח.

22:30 | 9.3.2015 , שגיא קליין

חברת הלווין yes פירסמה את דו"חותיה הכספיים לסיכום שנת 2014, במסגרתם החברה דיווחה על הכנסות של 1.72 מיליארד ש"ח, עלייה של כ-5.4% בהשוואה להכנסות של 1.64 מיליארד אשתקד. לטענת החברה, הגידול בהכנסותיה נרשם בזכות העובדה שהחברה הצליחה לגייס קרוב ל-31 אלף מנויים חדשים.

נכון לסוף 2014, לחברת הלווין יש 632 אלף מנויים ונראה כי החברה ממשיכה רק לצמוח מבחינה היקף הלקוחות שלה. חברת הוט דיווחה בימים האחרונים, במסגרת דו"חותיה הכספיים לסיכום שנת 2014, על 853 אלף לקוחות טלוויזיה. אך הוט, בשונה מ-yes, רק מאבדת לקוחות –  ואם המגמה הנוכחית תימשך, ייתכן כי הפער המספרי בין החברות יצטמצם.

אסור לשכוח לרגע כי yes עדיין מייצרת הפסדים לקבוצת בזק, למרות היכולת המרשימה שלה לגייס לקוחות חדשים. הפעם, החברה דיווחה על הפסד נקי של 322 מיליון ש"ח בשנת 2014, קיטון של 15.5% בהשוואה להפסד של 381 מיליון ש"ח שהחברה רשמה בשנת 2013. כלומר, החברה הצליחה להקטין את הפסדיה אך הם עדיין מהותיים מאוד.

ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) הסתכמה בשנת 2014 על 234 ש"ח, עלייה קטנה של 0.4% בהשוואה ל-ARPU של 233 ש"ח בשנת 2013. אין ספק כי עלויות התוכן והתפעול מכבידים מאוד על yes, בהתחשב בעובדה שהחברה משקיעה סכומי עתק בתפעול מערך הלווין שלה וברכש תוכן. בקבוצת בזק שואפים למזג את חברת yes לתוכה – צעד שיוכל לאפשר ל-yes להתייעל, לקצץ בהוצאותיה ולהגדיל את הכנסותיה.

חשוב לציין כי סלקום נכנסה לשוק הטלוויזיה בסוף שנת 2014 כך שדו"חותיה הכספיים של yes לשנת 2014 עדיין לא מתייחסים להשפעות האפשריות של סלקום על פעילותה של yes. כפי שדיווחנו כאן באתר, סלקום הצליחה לגייס בפרק זמן של כחודשיים כ-20 אלף לקוחות לשירותי הטלוויזיה החדשים שלה, אך לא בטוח שגיוס הלקוחות של סלקום בא על חשבון yes, הנתפסת כחברת פרימיום המציעה עושר של ערוצים ותכנים, בעוד שסלקום מכוונת לשוק נמוך ובסיסי יותר, הן מבחינת המחיר והן מבחינת היצע התכנים.

PrimeTime.co.il - כל הזכויות שמורות ל- פריים טיים - מקבוצת פוקט